Учнівське самоврядування

Учнівське самоврядування школи
Організація дієвого учнівського самоврядування в дитячому колективі- надзвичайно складний процес, який неможливо уявити без  спільних зусиль учнівського та педагогічного колективів.
Ефективність педагогічної взаємодії вчителя та учнів залежить від того, наскільки школярі набувають умінь і навичок організаторів будь-якої діяльності,  наскільки вміють організовуватися,  зайняти активну позицію, наскільки в них буде сформована  соціальна активність і відповідальність. Як показує досвід, найреальніше це здійснюється через організацію самодіяльності учнівського колективу.
Цінність  учнівського самоврядування полягає в тому,що учні  глибоко і всебічно проникають у сутність своїх прав та обов’язків. Відповідальні справи керівництва всім життям школи доручаються спочатку частині активу, а потім, поступово, всьому учнівському колективу.  На початку організації учнівського самоврядування у нашій школі були чітко сформульовані права та обов’язки кожного члена комісії. З ними  було ознайомлено весь колектив учнів та затверджено на загальношкільних учнівських зборах. В подальшій практичній  роботі права та обов’язки розширювалися по мірі нагромадження учнями досвіду організаційної роботи, згуртування учнівського колективу школи. Члени парламенту розробили письмові інструкції , які закріплюють права та обов’язки чергових, командирів класу , та інших членів самоврядування, розробили також  Статут  шкільного самоврядування .Цей практичний досвід роботи дав позитивний результат.
Справжня  учнівська демократія починається з вищого органу самоврядування – учнівської  конференції, на якій відкритим або закритим голосуванням обирають членів парламенту, голову парламенту та голів комісій та вирішують найбільш важливі  питання шкільного життя, напрями діяльності колективу. На таку конференцію діти та вчителі збираються раз на рік на початку навчального року.
Робота органів самоврядування розпочинається  з планування. План складається відповідно до напрямів діяльності комісій і кола посадових обов’язків. Форми  роботи спрямовані  на активізацію пізнавальних  інтересів учнів, задоволеня їх  духовних потреб і розвитку творчих здібностей. Тут також враховується  думка учнів , зокрема їм надається право вибору форм  виховних  заходів під час традиційного щорічного анкетування.
Голова кожної комісії проводить засідання, на якому заслуховуються усі пропозиції  в даному напрямі діяльності. Колективно визначаються терміни реалізації кожної срави чи проекту і оформляються плани роботи комісій. Призначаються відповідальні та  відбувається розподіл доручень. Після проведень таких засідань комісій всі плани їх діяльності здаються  голові парламенту для загального плану роботи парламенту дітей.
Про цікаве життя школи  діти розповідають на сторінках шкільної газети „Я в школі”. Над її випуском активно працюють члени інформаційної комісії. У газеті  висвітлюється робота парламенту, результити перевірок,  конкурсів, змагань.
Педагоги-наставники допомагають школярам розвивати творчу активність, під час занять Школи лідерів та в процесі громадянської діяльності, критичне мислення, вміння аналізувати, вирішувати конфлікти, ефективно спілкуватися. До ініціативної групи педагогів- наставників входять заступник директора школи по виховній роботі, педагог-організатор , психолог та вчителі фізичного виховання, трудового навчання, з основ безпеки життєдіяльності.
            Класне учнівське самоврядування у 5—11 кл.  має відповідну структуру до шкільної. Якщо у школі діє парламет, то ним керує голова, а у класі – командир класу та відповідні комісії. Кожен учень класу має свої обов’язки та доручення.
У початкових класах діти діляться на мікроколективи:
„Друзі природи”, ”Наймудріші”, „Господарі”, „Витівники”,”Книголюби” „Друзі спорту”,”Санітари”. Кожний мікроколектив має свого командира, який обирається на один навчальний рік.
Педагогічне керівництво учнівським самоврядуванням посприяло, в свою чергу, розвитку самостійності школярів, формуванню вміння планувати,організовувати, контролювати, підбивати  підсумки колективних справ та проектів. Колектив учителів зробив усе можливе, щоб органи учнівського самоврядування працювали з повною відповідальністю, правами і компетентністю. Завдяки цьому і міру того, як учні залучаються до серйозних, важливих шкільних справ, бачать, що їх вирішення великою мірою залежить від внеску кожного, значно зростають  ініціатива та активність учнів.
              Структура учнівського самоврядування

Загальношкільна  учнівська  конференція

Учнівський парламент дітей, голова парламенту

Голови  комісій учнівського парламенту дітей


Комісія з питань безпеки життєдіяльності, 

здоровя  та спорту
 Культурно-масова комісія                                                                                              Інформаційна комісія
 Дисципліни і порядку                     
Навчальна комісія

 У ч н і в с ь к і     к  л а с н і                к о л е к т и в и




Навчальна комісія
Мета і завдання комісії:
-організовує  допомогу в разі потреби учням, які мають  низький рівень знань;
- залучає учнів у гуртки, виступає з ініціативою про створення нових гуртків за інтересами;
- надає допомогу учителям в організації предметних тижнів, тематичних вечорів;
- бере участь в обладнанні навчальних кабінетів, організації виготовлення навчальних посібників, дидактичного і роздаткового матеріалу;
-проводить заходи, направлені на підвищення якості знань учнів (предметні олімпіади, вечори, стінгазети, конкурси, огляди преси, підручників);
-члени комісії беруть участь в підготовці та проведенні бесід  у класах;

-перевіряє стан ведення зошитів, щоденників, виконання домашнього завдання.                                                  
Комісія дисципліни і порядку
            Мета і завдання комісії:

-          надає допомогу класному керівникові у вихованні свідомої дтсципліни учнями правил для учнів;
-          організовує та контролює чергування класу по школі;
-          призначає відповідальних за дотримування та порядку, відвідування учнями школи;
-          використовує заходи виходить з пропозицій на шкільний парламент дітей, батьківський комітет,раду школи з питань поведінки учнів.

 Інформаційна комісія

Мета і завдання:
-відповідає за випуск газети „Шкільний дзвінок”
- інформує  повідомлення на лінійку про:
результати роботи класів
-   все найцікавіше, що відбувається у класах, школі
-    прикрі факти поведінки окремих учнів
-      призові місця в конкурсах, олімпіадах
- організація  випуску фотогазети
-відповідає за естетичне оформлення шкільних свят, вечорів, конкурсів, вікторин
- організовує виставки малюнків, плакатів, класних газет
- висвітлює події школи в періодичній пресі.


Культурно-масова комісія

Мета і завдання:
-          керує проведенням загальношкільних заходів;
-          організовує дозвілля школярів
-          розподіляє між класами та учнями доручення по підготовці заходів
-          вивчає побажання учнів щодо організації і роботи гуртків художньої самодіяльності, образотворчого мистецтва,
-          готує творчі виставки учнів;
-          у кожному класі організовує культурно-масову роботу, залучає учнів до участі в загальношкільних заходах;
-          організовує екскурсії класних колективів за планом НВК;
-          організовує проведення конкурсів згідно роботи НВК;
-          встановлює тісні зв’язки з батьківським комітетом, залучає його до проведення загальношкільних заходів.

 Комісія з питань безпеки життєдіяльності
 та здоров’я і спорту

Мета і завдання:
- співпрацює із адміністрацією школи, спеціалістом ОП, вчителем ОБЖ;
- проводить заходи з питань збереження життя та здоров’я учнів:
o   профілактичні хвилинки;
o   тематичні лінійки до тижнів знань безпеки життєдіяльності;
o   змагання та конкурси, виставки малюнків4
-          підтримує зв’язки з працівниками МЧС, медичних закладів, ДАІ;
-         організовує та проводить фестивалі юних рятівників та загонів ЮІР.
-          організовує і проводить спортивно-масову роботу;
-          залучає  учнів до участі у роботі спортивних секцій;
-          організовує і проводить спортивні змагання, туристичні походи, екскурсії, подорожі,
-          пропогує здоровий спосіб життя.

Комментариев нет:

Отправить комментарий