Сценарії заходів

Сценарій гри-подорожі «І швець, і жнець, і на дуді гравець!»

Ведуча: Доброго дня, Шановні гості!
Раді вас вітати
Всім бажаємо здоров’я
І щастя повну хату.
У Приятранську подорож сьогодні ми запрошуємо всіх!
Друзі! Тут на вас чекають:
Пісні, музика та сміх!
Для початку, як годиться, давайте познайомимося із вами, мандрівниками, групою «Калинкою».
(Діти по черзі розповідають, що означає їхнє ім’я)
Всі:разом ми одна сім’я група «Калинка»
Наш девіз: «Без верби й калини нема України,
Хочуть бути всі здорові в групі калиновій»
 Учень 1
Діти ми усі веселі
Кожен з різної оселі.
Маємо навики чудові
Поважаєм рідну мову.
Учень 2
Свої здібності і силу
Розвиваємо раз у раз
Щоби школі була втіха,
І щоб користь була з нас.
 Учень 3
Все, що рідне хай нам буде
Найдорожче і святе,
Наша дружная родина
Школа рідна над усе.
Учень 4
Наша група – скриня діамантів
Скільки в ній навчається талантів:
І поетів, співаків,
І спортсменів й диваків,
Музикантів, танцюристів
Ерудитів і артистів.
Пісня « Ми –веселі і завзяті»
І. Ми веселі та завзяті
Діти України
Дуже любимо  співати
Пісні соловїні
                Гей, хто любить наш
         Козацький край
                З нами пісню
         Дружно заспівай
ІІ.Всі ми любим і шануєм
Свою рідну мову
Розквітай наш край рідний
Квітами любові.
ІІІ.Не сумуйте гори й ріки
Не журіться мами.
Коли виростем великі
Будум козаками.

Ведуча:  Наші хлопці та дівчата
Вміють  гарно малювати     
Із паперу вирізати,
Навіть і складати.
З пластиліну різні вироби виготовляти,
Ось гляньте, яка краса створена їхніми руками!
Учень 5
Не ледачими ростемо
Руки в нас умілі
Будем зміною батьків
В кожнім добрім ділі.
Ведуча: На святі присутні таланти народні
Таланти яскраві, свої, самородні,
Гей, ятранчата, гей
Пісню починайте
Край наш рідний прославляйте!
Пісня «Їхав козак за дунай».
Ведуча:
Чи до пісні, чи до танцю
В нас охота здавна!
Наша рідна Україна
Таночками славна!
Танець «Черевички».
Ведуча:
 Усі талановиті,
 на кого ти не глянь,
нема у нас нездібних !
У кожного талант!
 Учень 6
Хоч буває ми жартуєм,
Один з одного кепкуєм,
Бо без пісні і без жарту
Ми нічого вже не варті.
(Діти читають гуморески).
Вилікувався
Не впізнають Толю мама,
Тато і бабуся:
Вперше він прокинувсь рано
Вмився, одягнувся.
Яблуньки полив в садочку,
Квіти й помідори.
- Що це скоїлось, синочку,
Ти бува не хворий?
- Ні , матусю, - утирає
Син щасливий лоба,-
Це від мене лінь лінь тікає,
Як ота хвороба!
 Вірна прикмета
- Скажи мені, Миколо,
Твій брат прийшов зі школи?
-Авжеж!
- А точно знаєш?
Сусідка питає
-Прийшов, бо наша кішка
Сховалася під ліжко.
 Як я вчора виступав
От я вчора виступав!
Ви б почули, як співав!
Хоч не має слуху,
Я горлав щодуху!
До-ре-мі-фа-соль-ля –сі!
Голос мій почули всі.
А скінчив- що сталось!
З місць усі зірвались,
Сцену ледь не рознесли,
А мене схопили-
Аж на вулицю несли
І вже там…. Набили.
 Ведуча:
Українська пісня – рай!
Хоч ти слухай, хоч співай,
Можем пісню розіграти
На музичних інструментах щей загарати!
 Пісня «Грицю, Грицю до роботи»
-Грицю, грицю до роботи!
-В мене порвані чоботи.
-Грицю, Грицю до телят!
- В мене ніженьки болять.
-Грицю, Грицю молотити!
-Я нездужаю роботи.
- Грицю, Грицю, рубай дрова!
-Кахи-кахи! Нездоровий.
- Грицю, Грицю, печи хліб!
- Кахи, кахи! Щось охрип.
- Грицю, Грицю, іди їсти!
- Ой, чекайте! Де тут сісти?
Ведуча:
Гарні таланти в групі «Калинка».
Для них ми приготували загадки про однокласників. Вам треба відгадати про кого йде мова.


1.      В школу ходить по чудити
Між навчанням відпочити
Любить він фантазувати
І запросто в кутку стояти.
2.      Мов вода рухлива
І швидка мов звук
І стрімка як злива
(Лінка Онищук!)
3.      До чого ж парубок моторний
Дивує всіх у спорті він.
І балакучий, і проворний
(Бабанський Максим)
4.      У сузір’ї гарно сяє
Ця зіронька – фіалка
Серця хлопців підкоряє
(Штуфра Діанка)
5.      Він в нас парубок відомий
Хлопець хоч куди козак!
Роботящий і моторний
І зовсім хлопець, не простак!
Бо характер з перцем
Друга він не підведе
Має добре серце.
( Степанюк Дмитро)
6.      А ця дівчинка, що й казати!
Вміє швидко рахувати,
Гарно, виразно читати
Всю науку добре знає,
Старших себе поважає.
( Крива Оександра)
7.      Він артист і футболіст
Він до всього має хист!
Загадковий, неповторний
То ледачий, то проворний!
Майстер на який хоч трюк
Гарний ( Ваня Горбатюк)!
8.      Вона гарна і чарівна
Наче Польова царівна
Вона завжди посміхається
І добро робити намагається!
(Сорокопуд Діана)
9.      Тихий, щирий, акуратний,
Хлопчик непомітний.
Душею він до друзів добрий
І завжди привітний.
( Комаров Олександр)
10.  Гарні сукні вона має
Модні кіски заплітає
В класі наче, як модель
І дивує всіх щодень!
( Слюсаренко Анастасія)
11.  Друга він не підведе,
Й кавалер – галантний.
Як охоту підбере
Може на трубі заграти!
(Нефедов Владислав)
12.  Як пір’їночка легенька
Є в нас дівчинка маленька,
І красива, і струнка
Подивіться, ось вона!
( Богачова Анастасія)
13.  Хлопчина симпатичний
Завзятий, впевнений в собі.
На килимі в дзюдо він спритний
Про перемогу мріє в боротьбі!
(Рибалко Михайло)
14.  Добра дівчинка, маленька
Енергійна й чепурненька,
Модна, мила і сердечна,
Балакуча, щира й гречна!
( Іващенко Вікторія)
15.  Він спокійний майже завжди
Тільки іноді з-під парти
Сусіда може штурхнути
І вразливим може бути!
(Плаксивий Максим)
16.  Маленька красунечка
Працьовита й балакуча
Гарний настрій має
Сумувати не бажає!
(Ярова Юлія)
17.  Він любить природу і воду
А науку так собі!
На уроці йому не цікаво,
Краще на річку піти!
(Борей Владислав)
18.  Ніжна і вродлива
Юна і грайлива
Сама як картиночка
(Заскальна Аліночка)
19.  Цей хлопчина – прото клас,
Просто знахідка для нас!
Він рибалку полюбляє,
Друзям всім допомагає.
   (Середа Богдан)
20.  Ще один хлопчина є у нас!
Козак хоч нівроку
Крутитись любить увесь час,
Маєм ми мороку!
(Височенка Юрій)
21.  Струнка, граціозна,
Немов тополина,
Мріє співати,
Танцювать воліє!
( Височенко Яна)
22.  А у цього хлопчиняти
Добрі – оченята:
Гарні, лагідні, привітні
Як озеречка блакитні!
( Файденко Юрій)
Учень 7.
Ми всі  діти українські
Український славний рід,
Дбаємо , щоб про нас маленьких
Добра слава йшла у світ.
Все, що рідне, хай нам буде
Найдорожче і святе,
Рідна віра, рідна мова,
Рідний край наш – над усе!
Ведуча: Ось і закінчилася наша подорож. Сьогодні ви продемонстрували свої таланти! Вмієте ви гарно співати, танцювати, розказувати гуморезки, вірші читати і власними руками створювати красу.
Талант - це здібності природні,
Обдарування, справжній хист!
Хоч ти й не бачиш їх сьогодні,
Бо ти малий на вік і зріст,
Та є в тобі обдарування.
Вони у кожного з нас є.
Лише потрібне намагання
Знайти в своїй душі своє.
Талант – це дар!
Будь вдячний долі,
Якщо його знайдеш в собі.
Тому старанно вчися в школі

Сценарій вечора відпочинку для старшокласників
 "Осінній бал - Хеллоувін"
Ведучий: Доброго вечора усім!
Ведуча
:Добрий вечір, однокласники, друзі та учителі!
Ведучий: Вітаємо усіх присутніх на нашому чарівному, (і скажу вам по секрету, дещо незвичайному, таємничому)святі осіннього балу!
Ведуча: Догорають осінній дні, незабаром зима.
Проводжаючи осінь, ми зібралися у цьому залі, щоб провести вечір відпочинку для старшокласників. Запрошуємо на сцену з кожного класу пару, яка братиме участь у конкурсах,  по підсумках яких ми оберемо «Короля та Королеву» балу.
Ведучий: А спостерігати за парами та оцінювати їх у різноманітних конкурсах буде журі у складі :
Ведуча: Розпочнемо нашу програму з створення чарівного, барвистого осіннього дерева-мрій! Просимо пари прикріпити листочки-мрії, на яких кожен написав своє бажання. (учасники прикріпляють листочки)
Ведучий:Запрошуємо всіх учасників закружляти у казковому осінньому вальсі. (пари танцюють вальс)
Ведуча:
Облітають квіти, обриває вітер
Пелюстки печальні в синій тишині.
По садах пустинних їде гордовито
Осінь жовтокоса на баскім коні.
Ведучий:
В далечінь холодну, без жалю за літом
Синьоока осінь їде навмання.
Вяне все навколо, де пройдуть копита,
Золоті копита чорного коня.
Ведуча:
Облітають квіти, обриває вітер
Пелюстки печальні розкида кругом
Скрізь якась покора, в тишині розлита
І берізка гола мерзне за вікном.
Ведучий: Сьогодні не тільки пари будуть брати участь, а й їх однокласники візьмуть участь у святковій програмі і продемонструють свої таланти!
Ведуча:Тому розпочинаймо, запрошуємо до виступу учнів 8-9 класів з танцювальною композицією « Вставай з прешим промінням»
Ведучий: Осінь – золота і прекрасна, глибока і гарна, багата і багряна, красива, сумна, суха й дощова, рання й пізня, тиха і щедра, золотава і сонячна.
Ведуча: Скільки епітетів, скільки образів осені. Це улюблена пора багатьох живописців, композиторів, акторів, творчих людей. Недарма про неї так багато написано віршів, пісень, оповідань.Зустрічаємо Бойко Марину з піснею « Не питай»
Ведучий:
Яка чудова на землі обнова!
А в синім небі музика пливе.
Відкрийте душу для пісень і слова,
І хай вона від цього оживе.
Хай полетить високо, заспіває
У цей прекрасний, неповторний час.
Хай лине музика і хай Земля співає
Ведуча :
Учні  ­ 10-А класу  запрошують   до танцювальної композиції  
«Осінній сюжет»
Ведучий:
Зустрічаємо Ольгу Кецкало з піснею «Струна»
Ведуча: Пропоную провести танцювальний конкурс , для наших учасників, які мають показати свої танцювальні здібності під різні жанри музики.
Розпочинаймо…(танго, вальс, полька).
(Нагороджуємо найкращих танцюристів медалями "Найкращі танцюристи").
Ведучий: Далі до виступу запрошуємо  Горбатенка Тараса, який виконає мелодію на гітарі
Ведуча: Тебе захоплює ця музика душі і несе ввись. І хочеться обійняти весь білий світ, пригорнути до себе, зігріти своїм великим почуттям. Бо твоє серце наповнюється по самі вінця любов’ю, добротою, коханням, ніжністю... А ще, тихим сумом. Бо невдовзі пройде ця краса чарівної осені. І заспівають небеса свої сумні пісні. Це ще буде, але потім, пізніше. А зараз в повітрі летять павутинки бабиного літа, сміється осіннє сонечко, небо манить увись...
Зустрічаймо
Колійчук Мар’яну та Голобородько Вікторію з піснею  «Україна»
Ведучий: А зараз проведемо конкурс для наших пар -  «Золоті руки осені».
Дівчина має заплести Осінню косу своїй помічниці, яку вона вибере із глядачів.
(нагороджуємо переможницю медалями «Золоті руки осені»)
Ведучий: Ні одна пора року так не додає смутку, як осінь.
Пушкін порівнював осінь з красунею, що вмирає. А от українську осінь,
наші поети, змальовують напрочуд мальовничо. Відліт журавлів, озимина,
що зеленіє скільки сягає око, рипіння старого дуба, барвистий падолист.
Зустрічаємо Криштопу Анастасію та Грановську Стефанію з піснею
Ведуча: Пропонуємо конкурс для хлопців - «Золоті руки осені» розподілити  овочі і фрукти на час.
Ведучий: Цікаву історію із життя пропонують подивитися учні 9 класу.
Ведуча: Чарівна і неповторна осіння палітра. Невимовні пахощі наповнюють прохолодне повітря. Догорають яскравим полум’ям останні квіти. Спокій і тиша наповнює все навколо. І лише зрідка дихне легкий вітерець і пограється опалим листячком та й знову кине на землю золото осені. А в бездонному небі - чиста просинь! І хочеться знятися у високе безмежне небо, і летіти в невимовно чарівній синяві, летіти, летіти...
Зустрічаймо учасників вечора з танцювальною композицією.
Ведучий: Конкурс «Дари осені» вгадати на смак що за овоч і фрукт з закритими очима.
Ведуча: Зустрічаймо гумористичну мініатюру від учнів 10-А класу.
Ведучий: О Боже, що ж це сталося???
Ведуча: Ой… подивіться та відьма вкрала осіннє дерево-мрій!Ой лишенько що ж тепер робити!?
Відьма: А вже нічого не вдіяти,потрібно було пам’ятати про таке свято як ХЕЛЛОУВІН,а не якийсь там ваш осінній бал…ха ха ха ха ха….. тепер темні сили полонили все,і ваші якісь там майбутні Король і Королева теж на моїй стороні зустрічайте їхні нові образи та оберіть гідно оберіть Короля та Королеву Жахів!
Ведучий:
Журі просимо оцінити образи  учасників.
Ведуча : Ну що ж нічого не поробиш,  й так  відсвяткуємо і ми це свято!ТАК?
Ведучий: Так,але перш за все дізнаймося більше  про це свято!
Ведуча: Ну давай,зможеш розповісти нам щось цікаве??
Відьма:Так,авжеж розповім…Хеллоувін (або Відьомська ніч — сучасне свято, святкується в ніч з 31 жовтня на 1 листопада. Після прийняття християнства його святкували як «надвечір'я Дня всіх святих».
Ведуча: А під час святкування Хеллоувіну відбувається традиційне випрошування цукерок дітьми , відвідування тематичних костюмованих вечірок , прикрашання оселі та будівель, вирізання ліхтаря з гарбуза, цукрування яблук, розведення вогнищ, ловіння яблук з відра , розігрування, розповідання моторошних оповідок, перегляд фільмів жахів тощо.
Ведучий: Годі нам розмовляти, давайте краще подивимось захоплюючий  танець у виконані Голобородько Ліни та Томченка Дениса у стилі хеллоувін.
Ведуча: А ви знали що,найгучніше проходить у Сполучених Штатах, Канаді, Ірландії та Великій Британії. Не будучи там державним святом, за популярністю Хеллоувін поступається лише Різдву. В Україні набуває поширення після здобуття незалежності, разом із пожвавленням процесів глобалізації наприкінці XX ст. у світі. На думку багатьох дослідників, Хеллоувін є християнізованим святом, що походить від кельтських святкувань жнив та днів мертвих(англ.) тобто має поганські корені, зокрема від шотландського Савину (англ.).
Ведучий:  Настав час   подивитися  на невід’ємну складову цього   свята – гарбуз,  виконаний у стилі Хеллоувін. Кожний клас оформив гарбуз, який потрібно оцінити  журі.
Ведуча: «Парад монстрів»  від учнів 8 класу.
Ведучий : Запрошуємо пари  на сцену  взяти участь у інтелектуальному конкурсі. Учасникам потрібно дати відповідь на два питання.
(конкурс)
Ведуча Зустрічайте  Шевчук Роксана та Сердюк Віталія з піснею
Ведучий : Кожна пара є неповторною, має  свої таланти, тому ми їм пропонуємо їх продемонструвати.
(художні  номери від пар)
Ведуча: Ось і підійшов наш вечір до кінця. Журі підводить підсумки конкурсної програми ми запрошуємо на сцену 10-Б клас з композицією
«Ділі-тілі-бом»
 

Ведучий : Ось настав час оголосити Короля та Королеву жахів.
Будь у постійній боротьбі!
Тренінг толерантності для учнів 9-11 класів
«Вчимося толерантному спілкуванню»

Мета: показати значимість толерантності під час взаємодії з іншими, закріпити знання учасників про компоненти толерантності, учити розуміти і поважати один одного, удосконалювати вміння толерантного спіл­кування.

Матеріали: аркуші А4, АЗ, ватман, мар­кери, стікери, ножиці, скотч, плакати «То­лерантність», «Салют», «Карта світу», «Риси толерантної особистості», аркуші для малюнків, кольорові зірочки для салюту, картки з буквами слова «толерантність», картки із проблемними ситуаціями, кольорові метелики для вправи «Біла ворона», кольорові смужки для вправи «Килим ідей».
Тривалість: 1 год ЗО хв.
ВСТУП
Оголошення теми й мети тренінгу (2 хв)
Кожна людина мусить взаємодіяти із представниками інших культур. На жаль, дух нетерпимості, ворожості до іншої культури, способу життя, інакших вірувань, переко­нань, звичок завжди існував та існує надалі. Життя в полікультурному соціумі — пробле­ма кожної особистості, групи людей і певних інститутів влади. Основою такого існування є толерантність як універсальний принцип людської життєдіяльності.
Багато країн світу, у тому числі Україна, можуть бути яскравими прикладами зіткнення на­родів, етносів, культур і цивілізацій.
Сьогодні ви станете учасниками психо­логічного тренінгу, метою якого є показати значимість толерантності під час взаємодії з іншими, закріплення знань учасників про компоненти толерантності, удосконалення вмінь толерантного спілкування.
Вправа на знайомство «Карта» (5 хв)
Мета: познайомити учасників створити умови для ефективної роботи.
Заздалегідь підготовлена карта світу вивішується на дошці. Учасникам роздають стікери у вигляді будиночків, на яких необ­хідно написати: своє П.І.Б., місто (країна), 3 життєві принципи (девіз).
Після цього кожний учасник проводить презентацію свого будиночка й наклеює його на карту (своє місто,країну).

Прийняття правил роботи в групі (3 хв)
Мета: визначити правила продуктивної роботи групи під час тренінгу, створити спри­ятливий психологічний клімат.
Аби досягти гармонії в роботі, необхідно виробити правила роботи, якими будуть ке­руватися учасники.
Група методом «мозкового штурму» встановлює правила ефективної взаємодії, відповідаючи на запитання: «Що потрібно зробити для того, щоб робота групи була ефективна?», і записують на плакаті «Правила».
Наприклад: відкритість, принцип «тут і зараз», не критикувати, активність, повага, довіра, регламент, правило піднятої руки, обговорення не людини, а проблеми, слухати й чути, почуття гумору тощо.

Вправа «Святковий салют» (5 хв)
Мета: визначити очікування й одержати зворотний зв'язок.
Учасникам пропонується на стікерах кількома словами написати свої очікування від тренінгу. Потім по черзі наклеїти їх на плакат із зображенням салюту, при цьому озвучуючи свої думки.
—   Я сподіваюся, що ваші очікування виправдаються !
Обговорення
—   Що дала нам ця вправа?
Висновок: ми краще пізнали один одного й розрядили атмосферу в групі.


Інформаційне повідомлення «Що таке толерантність?» (7 хв)
Мета: зосередити увагу учасників на основних аспектах толерантності, дати об'єктивну інформацію.
Інтерес до толерантності як однієї зі сторін людської психіки й соціального жит­тя з'явився порівняно недавно.
Термін «толерантність» виник у минуло­му тисячолітті. Сучасне поняття толерант­ності багато в чому пов'язане з діяльністю філософів XVI—XVII сторіч, які повстали проти «терпіння нетерпимості» і жорстких релігійних зіткнень. Послідовним критиком фанатизму й захисником толерантності був Вольтер. Англійський філософ Джон Локк уперше поставив питання про необхідність виховання толерантності в «Нарисах у терпимості 1667 року» й у «Листах про терпимість» 1685 року.
Найважливішим результатом роздумів філософів того часу було визнання толерант­ності загальною цінністю й компонентом миру й розуміння між релігіями, народами й різними соціальними групами.
Складність розуміння поняття «толерантність»» полягає в його різному значенні в різних мовах. Воно залежить від історичного досвіду народів.
Схема

Tolerance (англ.) — готовність і здатність бути терпимим, без протесту сприймати осо­бистість.
Tolerance (франц.) — ставлення, яке припускає відмінну від твоєї думку та дії інших; повага до волі іншого, його способу мисленння, поведінки, політичних і релігійних поглядів.
Tolerance (іспан.) — здатність визнавати відмінний від власного світогляд.
Kuan rong (китайськ.) — дозволяти приймати, бути до інших доброзичливими.
Tasamul (арабськ.) — прощення, м'якість, милосердя, співчуття, доброзичливість, терпимість.
Перською — це терпіння, витривалість, готовність до примирення.
Російською — здатність терпіти щось або когось.
В українській мові існує два слова з подібним значенням: «толерантність» і «терпимість». Частіше вживають слово «терпимість». Воно означає здатність, уміння миритися з інакшою думкою.
Останнім часом поняття «толерантність» стало міжнародним терміном. Воно має зміст, в основі якого — загальне значення цього слова в будь-якій мові світу.
Отже, толерантність (від лат. tolerantia — стійкий, терпимий, що допускає відхилення) — особистісна риса людини, терпиме ставлення до чужої думки, релігії, поведінки, повага до гідності й прав інших людей; здатність поставити себе на місце іншої людини. Це повага, прийняття й пра­вильне розуміння багатого різноманіття культур нашого світу, форм самовиражен­ня й способів прояву людської індивіду­альності.
Генеральна Конференція ЮНЕСКО ого­лосила 1995 рік роком толерантності й при­йняла Декларацію принципів толерантності. 16 листопада названо Міжнародним днем толерантності.
Толерантність вважається показником високого духовного й інтелектуального роз­витку особистості.
Давайте разом узагальнимо все сказане. Слово «толерантність» ми намалювали у ви­гляді сонця. Нехай ваші відповіді будуть його промінчиками (див. схему).
Вправа «Толерантність» (4 хв)
Мета: розширити знання та уявлення учнів про толерантну поведінку.
Здатність поводитися толерантно може стати особистісною рисою, а відтак — забезпечити успіх у спілкуванні. Толерантні люди більше знають про свої недоліки та педагоги. Вони критично ставляться до себе і не зви­нувачують у своїх бідах інших. Вони не перекладають відповідальність на інших. Толерантна людина не розфарбовує світ двома кольорами — чорним і білим. Вона не акцентує увагу на розбіжностях між «своїми» та «чужими», а тому готова вислухати та зрозуміти думки інших.
Почуття гумору і здатність посміятися над своїм слабким місцем — особлива риса толерантної людини. У здатної до цього людини менша по­треба домінувати та зверхньо ставитися до інших.
Примітки
1.   Заздалегідь вертикально написати на плакаті великого формату слово «Толерантність» великими літерами.
2.   Клас розподілити на пари. Учасники витягають одну з літер цього слова, на яку і підбиратимуть значення слова «толерантність». Наприклад: «Т» — терпіння, творчість, талант, «Л» — лагідність, ласкавість тощо.
3.   Після обговорення учасники заповнюють великий плакат маркерами різних кольорів. Дістаємо яскравий і наочний плакат, результат колек­тивної творчості, зміст якого підготовлений учнями.
Вправа  «Біла ворона» (6 хв)
Мета: продемонструвати психологічний стан людини, яка за певними ознаками відрізняється від решти.
Учасники займають місця у колі спинами до центра.
Кожному учаснику прикріплюється аркуш паперу (аркуші — різних кольорів, по 5-6 кольорових аркушів одного кольору і лише один аркуш — білого). Білий аркуш кріпиться найбільш незалежному учню, сильному і авторитетному в класі,— для того щоб запобігти зворотного ефекту.
Учасники повертаються обличчям у коло і починають шукати інших, схожих на себе, причому підглядати не можна. Треба якось домовитися.
Після того як всі групи сформовані «за кольорами», ведучий підходить і бере за руку «самотнього білого».
Запитання до «самотнього білого»
     Що ти відчув, коли зрозумів, що ти такий один і тобі немає пари?
     Чи потрапляв ти в подібну ситуацію в житті? Чи схожі почуття ти переживав в тій ситуації?
Запитання до учасників, які знайшли схожих на себе
     Якими були ваші відчуття, коли ви знайшли схожих на себе і сформу­вали групу?
     Як ви знайшли один одного?
     Що ви відчуваєте стосовно самотнього учасника?
     Чи хотіли б ви опинитися на його місці?
     Чому?
Ведучий говорить з учасниками про те, що в житті часто доводиться стикатися з такими ситуаціями, і не завжди ми ставимо себе на місце того, ким знехтували, хто залишився наодинці. Треба пам'ятати про це!
Вправа «Товариський суд» (10 хв)
 Мета: тренувати учасників вирішувати конфліктні ситуації за принципом толерант­ності.
Учасникам пропонуються проблемні си­туації для обговорення в підгрупах. Група відіграє роль товариського суду, який по­винен винести «вирок» ситуації. Потім усі учасники тренінгу обговорюють, чи був цей «суд» толерантним, і чи можна бути толерант­ним у цій ситуації.
Ситуацій
1. В одному зі старших класів школи, де навчаються представники різних національ­ностей, склалася конфліктна ситуація: по­билися хлопчики. Причиною бійки стало й «національне питання». Дорослі — педагоги й батьки — зайняли різні позиції щодо учас­ників і причин інциденту. Оскільки конф­лікт набув розголосу, й батьки «потерпілого» хлопчика вважають себе і свою дитину скривдженими, вони подали до суду для компенса­ції фізичного й морального збитку.
Яке рішення прийняв товариський суд?
2.  В одній із загальноосвітніх шкіл спа­лахнув конфлікт через те, що класним керів­ником 9-го класу було призначено викла­дача, члена «Свідків Єгови». Учитель на належному рівні проводив уроки, ніколи не вів релігійної пропаганди. І хоча жодних інших претензій до вчителя не було, батьки вимагали від адміністрації «захистити» їхніх дітей від «сектанта».
Яке рішення прийняв би товариський суд?
3.  У дитячому оздоровчому таборі про­ходила зміна для дітей-інвалідів «Повір у себе!». Поруч, у цьому ж таборі, відбувалися заняття школи для обдарованих дітей. Одну з «обдарованих» дівчаток батьки забрали з табору, висуваючи претензії керівництву табору за те, що дівчинка одержала психо­логічну травму, оскільки щодня бачила хво­рих дітей. Вони вимагали покарати винних, які не вжили заходів для того, щоб захис­тити групи дітей одну від іншої, і навіть не повідомили батьків про таке «небезпечне» сусідство.
Яке рішення прийняв товариський суд?

Діагностика «Що означає бути толерант­ним» (10 хв)

Мета: допомогти учням проаналізувати наявність у себе рис толерантної особистості.
Учасникам роздають анкети з риса­ми толерантної особистості. Такий же набір рис написано на плакаті. За результатами всіх анкет формуються визначення групою толерантної особистості.
Анкета «Риси толерантної особистості»
Риси толерантної особистості
Риси, які у мене є
3 головні риси толерантної особистості
Уявлення групи про толерантну особистість
Інтерес до людей



Уміння слухати



Емпатія



Терпимість



Альтруїзм



Тактовність



Почуття гумору



Повага інших



Відмова від тиску та насильства



Визнання прав інших



Прийняття інших такими, які вони є



Взаєморозуміння




Китайська притча «Дружна родина» Жила колись на світі родина. Вона була не проста. Більше 100 людей було в ній. І займала вона ціле село. Так і жили всією родиною й усім селом. Ви скажете: «Ну то й що, є чимало й більших сімей на світі. Але річ у тім, що родина була особлива — мир і спокій панували в ній, а отже, і в селі. Ні сварок, ні лайки, ні, крий Боже, бійок і роз­брату.
Чутка про цю родину дійшла до самого володаря країни. І він вирішив перевіри­ти, чи правду кажуть люди. Прибув він у село, і душа його зраділа: навкруги чисто­та, краса, статок і мир. Добре дітям, спокій­но старим. Зачудувався володар. Вирішив довідатися, як жителі села досягли такого ладу, прийшов до глави родини: «Розка­жи, чому така згода і лад у твоїй родині?». Той взяв аркуш паперу й став щось писати. Писав довго — видно, не дуже сильний був у грамоті. Потім передав аркуш володарю. Три слова були на папері: «Любов, прощен­ня, терпіння». І наприкінці аркуша: «Сто разів любов, сто разів прощення, сто разів терпіння». Прочитав володар, почухав по­тилицю і запитав:
І все?
Так, — відповів старий, — це і є основа життя всякої гарної родини. І подумавши, додав: І світу теж.
Вправа  «Пустіть мене в коло» (5хв)
Ведучий попереджає про те, що зараз відбудеться своєрідний «практи­кум» з толерантності.
Із групи вибирається людина (бажано лідер, загальний улюбленець). Йому повідомляють про те, що він повинен у будь-який спосіб — хитрістю, лестощами, підкупом, обманом, силою, а може, використовуючи дружні зв'язки,— дістатися середини кола. В цей час група береться за руки, утво­рюючи замкнуте коло. Решта учасників не повинні пускати в коло вибра­ну людину. Гра триває доти, доки вибраний не пробереться в коло або не вичерпає всі можливості для цього.
Після цього обов'язково проводиться рефлексія. Для цього учням про­понується відповісти на такі запитання:
     Як відчував себе вибраний?
     Чи важко йому було знаходитися поза колом?
     Чому?
Який спосіб йому здавався найдієвішим?
     Чому?
     Якби гра починалася спочатку, чи погодився б він знов знаходитися поза колом?
     Які почуття переживали учні в колі?
     Чому?
     Чи хотілося впустити вигнаного в коло?
     Чому?
     Хотілося б побувати на його місці?
     Які асоціації викликала ця гра?
     Чи існують подібні ситуації в реальному житті?
     Як виникають такі ситуації і що з ними можна зробити?
     Чому ви послухалися ведучих (не пускали однокласника в коло)?
     Як ви вважаєте, навіщо ми провели цю гру?
Після проведення цих вправ або однієї з них (виходячи із ситуації в групі) самі учні відповідно до порушених проблем і викликаних ними від­чуттів проводять письмову рефлексію (можна вибрати найцікавіші думки і помістити їх у газету).
Це надасть можливість учням почути різні думки, подивитися на впра­ви очима іншого.
Вправа «Килим ідей» (7 хв)
Мета: перейти від аналізування причин явища як такого до індивіду­альних дій учасників заняття, спрямованих на вирішення цієї конкретної проблеми.
І етап — розуміння проблеми (чому така проблема існує). // етап — пошук рішень (що можна зробити для того, щоб змінити ситуацію).
Ш етап — індивідуалізація діяльності (які конкретні дії зроблю осо­бисто я для того, щоб змінити ситуацію).
IV етап — оцінювання ідей (індивідуальне ухвалення рішення; що спробую зробити для вирішення цієї проблеми).
Необхідно підготувати нарізані смужки паперу (трьох різних кольорів, по 30-40 смужок кожного кольору), 3-4 великих аркуші паперу, клей (1-2 на групу), наклейки двох кольорів (по дві наклейки кожного кольору для
кожного учасника). Треба розподілити учасників на 4-5 груп, розсадити їх за окремі столи.
V етап. Оголошується запитання: «Чому така проблема існує? Чому в нашому житті важко бути толерантним?»
Кожна група отримує 10 кольорових смужок і великий аркуш паперу. Свої відповіді учасники групи пишуть на смужках паперу (на одній смуж­ці — одна відповідь, при цьому не обов'язково використовувати всі смуж­ки). Після цього на великому аркуші паперу утворюють «килим», наклею­ючи всі смужки так, щоб усе написане можна було прочитати.
Тепер ми знаємо, чому важко бути толерантним.
VI етап. Що можна зробити для того, щоб змінити існуючу ситуацію?
Роздають 10 смужок паперу іншого кольору, на яких учасники запису­ють пропозиції щодо вирішення цієї проблеми (на одній смужці — одна відповідь).
Потім ці нові смужки доклеюють до «килима».
Після закінчення роботи групи представляють свої «килими» і зачиту­ють ідеї.
Примітки. Необхідно перейти до III етапу, тобто до індивідуапізації діяльності. На цьому етапі кожний з нас відповість собі на запитання: що особисто я зроблю, щоб змінній ситуацію, що існує?
Кожен пише заплановані ним дії на смужці паперу. Група збирає індивідуальні смужки разом, але не приклеює їх до «килима».
Групи по черзі читають свої смужки, приклеюють їх на стіни так, щоб потім можна було легко прочитати.
Схожі пропозиції приклеюємо одну під іншою, щоб були очевидними пріоритетні.
Приступаємо до IV етапу, тобто оцінювання ідей. Кожен учень одержує дві червоні наклейки і дві зелені. Червоний колір означає «напевно це зроблю», а зелений — «спробую це зробити».
Учасники ходять залою, ще раз перечитують всі ідеї і приклеюють наклейки на вибраних ідеях (не обов'язково використовувати всі на­клейки).
Підсумок: кожен учень дістав можливість подумати, що зробить осо­бисто він, щоб допомогти вирішити спільну проблему
Робота в групах «Два світи» (15 хв)
Мета: узагальнити уявлення учасників про толерантність і толерантну поведінку, підвести до висновку про необхідність жити за принципами толерантності.
Учасники об'єднуються у дві групи (за принципом день-ніч) і одержують аркуші ватману, фломастери, газети, журнали, но­жиці, клей.
Тренер говорить про те, що сьогодні кож­на група має чудову нагоду — створити свій світ — «Світ толерантності» і «Світ інтолерантності».
Звертаючи увагу на риси свого характеру і свої бажання, учасникам пропонують створи­ти колаж свого світу, країни й назвати його. Протягом 10 хв група працює над створенням колажу. Потім представник від групи пред­ставляє колективну роботу.
Обговорення
Висновок: порівнявши два протилежні світи, ми наочно бачимо, що людина, яка живе у світі добра, взаєморозуміння, тер­пимості з людьми інакших релігій, націй, культур, почувається особистістю, яка може розкрити всі свої найкращі риси, бути ко­рисною своєму народу, оточенню. Людина, яка живе в толерантному світі, по-справж­ньому щаслива і дарує це щастя, любов лю­дям довкола.
Очікування «Святковий салют» (5 хв)

Що цікавого, важливого дав вам тренінг? Напишіть на стікерах у вигляді зірочок. Якщо ваші очікування здійснилися, то ми побачимо гарний святковий салют на честь дружби, взаєморозуміння й миру між наро­дами нашої Землі.
Підбиття підсумків, прощання Притча про цвяхи.
Жив собі хлопчик із жахливим характе­ром. Якось батько дав йому мішок із цвяхами й велів по одному забивати їх у паркан щора­зу, коли хлопчик втратить терпець і з кимось посвариться. У перший день хлопчик забив 37 цвяхів. Згодом він навчився володіти со­бою, і кількість цвяхів щодня зменшувалася. Хлопчик зрозумів, що легше навчитися опа­новувати себе, ніж забивати цвяхи.
Нарешті настав день, коли він не забив жодного цвяха. Син підійшов до батька й сказав йому про це.
Тоді батько велів синові витягати із пар­кана по одному цвяху тими днями, коли він не втратить самоконтролю, і ні з ким не по­свариться.
Минали дні, і згодом син зміг сказати батькові, що у паркані не залишилося жод­ного цвяха. Батько підвів сина до паркана і сказав: «Ти добре поводишся, але подивися, скільки дірок залишилося... Паркан ніколи не буде таким, як колись».
Коли ви з кимось сваритесь і говорите щось неприємне, ви залишаєте по собі такі ж рани, як ці дірки від цвяхів. І рани зоста­ються, попри те, скільки разів потім ви по­просите пробачення. Словесні рани завдають такого ж болю, як і фізичні.

Не залишайте на своєму шляху цих дірок. Не забивайте цвяхи ворожнечі, нерозуміння і жорстокості в душі людей. Будьте толерант­ними!

Козацькі забави
МЕТА: розширити кругозір учнів про козацтво; популяризувати фізичну культуру та спорт; виховувати почуття дружби, колективізму, взаємовиручки.
ВІКОВА КАТЕГОРІЯ: 6 клас
ОБЛАДНАННЯ: святково прибраний зал; українські національні костюми для учнів; спортивні знаряддя.
ВЧИТЕЛЬ.
 Дорогі діти, шановні дорослі! Сьогодні ми проведемо змагання для учнів, у якому учасникам потрібно буде продемонструвати сильний характер і найкращі фізичні якості.
ВЕДУЧИЙ.
Ми зібралися, щоб переконатися, що ми є нащадками славного козацького роду, що в наших жилах тече кров сміливих, відважних, розумних людей – вільних козаків.
ВЕДУЧА.
 Оцінюватиме змагання журі у складі ( називає членів журі).
ГЕТЬМАН (читає).
«Сини мої, козаки! Я, гетьман козацького війська, наказую провести змагання двох куренів, щоб підняти бойовий дух і мудрість нашого козацтва» Отамани, шикуйте курені!

1.ПРИВІТАННЯ КУРЕНІВ ОДИН ОДНОМУ.
Отаман першого куреня (командує).
Курінь «Дзвіночок»! Рівняйсь, струнко!
Наш девіз:
«Дзвонять весело дзвіночки –
України сини й дочки».
ПРИВІТАННЯ СУПЕРНИКАМ:
«Нехай знає рідна мати – вільна Україна:
Козаки ми ще маленькі – зате гідна зміна».
Отаман другого куреня (командує).
Курінь «Берегиня»! Рівняйсь, струнко!
Наш девіз:
Рідну хату зберігати,
Тата й маму шанувати,
Честю роду дорожити –
Україні служити.
ПРИВІТАННЯ СУПЕРНИКАМ:
Душу й тіло ми положим
за нашу свободу
І покажем, що ми, браття, -
Козацького роду.
ГЕТЬМАН. Вільно.
Ведуча 
Щоб підбадьорити і  налаштувати козаків до змагань , прозвучить пісня 
“Гей ви козаки”
2. КОНКУРС «ПОЇЗД».
ВЕДУЧИЙ.
 Як відомо, козаки вміли швидко бігати, навіть доганяли й ловили дикого коня. А чи вміють так швидко бігати учасники наших змагань? Зараз перевіримо. За моїм сигналом отамани біжать навколо поворотного прапорця, підбігають до команди, чіпляють одного воїна (зачіпають обов`язково правою рукою за ліву), вони вдвох оббігають навколо прапорця й назад, чіпляють третього воїна й усе повторюється, доки не заберуть останнього. (Конкурс)
3. Конкурси на спритність 
а) "Передача листа"
- Всі ви напевне знаєте і бачили картину на якій зображено той момент, коли дотепні, веселі козаки писали листа турецькому султану. То ж шикуйтесь у 2 шеренги і подивимося котрий курінь швидше передасть написане. На старт. Увага! Почали!
б) естафета "Стрибки в мішках"
- Бувало, що козаки потрапляли в полон до ворога. Але завдяки своїй силі, спритності та витривалості вони вміли, долаючи перешкоди, непомітно втекли звідти. Отож почали!
в) "Кидання кілець на стовпчик"
- Перед лініями стоять у колонах по одному учасників різних команд. На відстані 5-6 м від них -стовпчики, на які вони почергово накидають кільця з фанери або гуми. Кожен має по 3 спроби. Перемагає той курінь, члени якого зробили найбільше влучних кидків.
г) "Хто швидше вип'є кухоль квасу"
-   Завдання полягає в тому, що з кожного куреня обирається один учасник і всі стають в 1 ряд і п'ють кухоль квасу на швидкість. Перемагає той курінь учасник якого найшвидше вип'є квас.
 д) "Хто швидше з'їсть яблуко, підвішене на нитці"
-   Наступний конкурс такий: з кожної команди по одному учаснику повинні якнайшвидше з'їсти яблуко підвішене на нитці. Перемагає найшвидший.

3.КОНКУРС « КОЛЕКТИВНА СКАКАЛКА».
ВЕДУЧА.
 Козаки постійно розвивали свої природні задатки за допомогою таких дій як стрибки, біг, їзда на конях. Наступний наш конкурс допоможе розібратися, хто із команд найбільш координований і спритний.
ВЕДУЧИЙ.
Зараз кожна комада шикується в колону по одному. Двоє козаків обертають довгу скакалку, інші по черзі забігають під скакалку і стрибають. Скільки учасників стрибатиме одночасно, стільки й балів одержить команда. (Конкурс).
4. КОНКУРС «ХТО СИЛЬНІШИЙ»
(Перетягування каната двома куренями).
ВЕДУЧА.
А зараз ми надаємо слово журі. (Підбиття підсумків за чотири конкурси).
5. КОНКУРС МАЙСТЕРНИХ ХУДОЖНИКІВ.
ВЕДУЧИЙ.
На прикріплених аркушах паперу кожна команда повинна намалювати козака на повний зріст. Один учасник біжить – малює голову, повертається, тоді наступний – тулуб і т.д. Виграє команда, яка швидко, згуртовано, акуратно і точно намалює козака.
6.КОНКУРС «ХТО КОГО ПЕРЕТАНЦЮЄ».
ВЕДУЧА
Козацький танець був не просто танцем для душі. Це були спеціальні акробатичні вправи, які допомагали козаку навіть у бою.
Козак, як вихор, міг із шаблею в руках, вистрибуючи, виконувати спеціальні елементи танцю. Самі вороги говорили, що важко битися з козаком, в якого вселився ніби сам біс. Це козаку допомагав танок.
Отож, спробуйте і ви свої сили в танці. Умови конкурсу: за бажанням вибираються два учасники із різних команд. Хто довше танцюватиме навприсядки, той – переможець.
(Конкурс).
7. КОНКУРС ОТАМАНІВ.
За 5 хвилин записати імена відомих гетьманів України за часів Козаччини.
8.КОНКУРС «КОЗАЦЬКА КМІТЛИВІСТЬ».
ВЕДУЧИЙ.
 Наступний конкурс «Козацька кмітливість»
 Курінь, який відповідає першим, отримує бал. Читаємо швидко.
§ Кого називали козаком? (Вільну людину).
§ Хто стояв на чолі козацького війська? (Гетьман).
§ Як називали хати, в яких жили козаки? (Курінь).
§ Де розташовувались козацькі табори? (Запорізька Січ).
§ Про яку деталь козацького вбрання казали: «Широкі, як Чорне море». (Шаровари).
§ Як називалась козацька зачіска? (Оселедець).
§ З ким вели війни козаки за незалежність? ( З Туреччиною, Польщею).
§ Які імена козацьких гетьманів вам відомі? (Богдан Хмельницький, Іван Мазепа, Петро Полуботок...)
§ А чи знаєте ви ім`я дивовижного гетьмана – силача, який легко міг зламати руками підкову? (Іван Підкова).
ВЕДУЧА.
Слово для підведення підсумків змагань надається журі.
ГЕТЬМАН (читає грамоту).
 Я – гетьман усіх вільних земель українських і всієї держави – даною мені владою і своєю волею велю привітати найсміливіших, найдружніших козаків.
(Оголошуються переможці, нагороджуються грамотами і подарунками).
ВЕДУЧИЙ.
Хай не буде суперечок
Серед нас ніколи!
Нехай спорт нас об`єднає
В нашій рідній школі!
ВЕДУЧА.
Здорові діти – нація здорова,
Багата Україна і чудова.
Тож здоровими ростіть,
В майбутнє добрими ідіть.
ВЧИТЕЛЬ.
Ось і закінчилися змагання. Наші команди показали, що вони - гідні нащадки славного козацького роду, справжні козаки.
Навчайтеся бути здоровими! І навчайте цього інших людей, що оточують вас.
Успіхів вам і здоров`я!



Комментариев нет:

Отправить комментарий